Základní moduly programu Management a Leadership Online
-
1.
Základy managementu a řízení
Cílem modulu je seznámit studenty s důležitými metodami, postupy a zásadami managementu v organizaci a pochopit význam a základní principy výkonu jednotlivých manažerských funkcí.
Současně se student seznámí s principy určování primárních cílů organizace, bude schopen analyzovat a optimalizovat procesy v organizaci probíhající či vytvářet její reprezentativní identitu a image.
-
2.
Strategický management
Cílem tohoto modulu je seznámit se s úlohou, náplní a tvorbou strategie podniku včetně dílčích strategií pro jednotlivé oblasti, jakožto integrálních součástí celkové strategie, resp. plánování podniku. Formulovat dlouhodobou strategii podniku znamená najít odpovědi na základní otázky úspěšného fungování společnosti na trhu.
Stanovení správných cílů podniku a vhodných strategií, tedy cest, jakými budou cíle dosaženy, je nutné na základě důkladné strategické analýzy podniku, přičemž je využíváno závěrů SWOT analýzy.
-
3.
Krizové řízení a řízení změn
Modul je úvodem do problematiky krizového řízení a řízení změn. Cílem je seznámit studenty se základními východisky krizového managementu, vývojovými stádii krize podniku, okamžitými opatřeními při krizi a přístupy k řízení změn.
Krizový management v sobě obsahuje v praktické a utilitární podobě všechny prvky efektivního managementu.
-
4.
Ekonomika a finanční řízení
Cílem tohoto modulu je seznámit studenty s obecnými principy finančního řízení, objasnit význam majetkové a kapitálové struktury podniku pro finanční rozhodování, vysvětlit vztahy mezi operativním a strategickým plánováním v podniku či mezi plánováním objemu produkce a vztahu k trhu.
Dále se studenti dozvědí důležité informace o strategii cen a nákladů, základních metodách řízení cash-flow, likviditě firmy a jejich významu, spolu s významem informačních toků a uplatňování metod analýz hospodaření.
-
5.
Personální management
Cílem je seznámit studenty s moderními poznatky personálního managementu a poznatky s jeho uplatňováním z českých i světových firem v oblasti zdravotnictví. Cílem modulu je také definovat personální práci ve zdravotnické organizaci, pochopit postavení personální práce v systému řízení organizace, definovat pojmy personální strategie a personální politika a chápat vztah mezi nimi.
Studenti se budou zabývat strategickým řízením lidských zdrojů a otázkami, jaké vnitřní a vnější podmínky strategické řízení lidských zdrojů ovlivňují.
-
6.
Marketing a PR komunikace
Cílem tohoto modulu je objasnit studentům základní principy marketingové a PR komunikace s přihlédnutím k novým komunikačním trendům dnešní doby.
Studenti se dozvědí důležité informace o fungování marketingových a PR postupů v praxi, kde ve středu dění stojí zákazník a cílem je jej oslovit a vybudovat si s ním dlouhodobý a loajální vztah.
-
7.
Projektové řízení a plánování
Modul se zabývá řízením projektů jak z pohledu zavádění projektového řízení ve firmách, tak způsobem řízení konkrétních projektů. Cílem modulu je nejen vysvětlit základní pojmy,
metody, nástroje a postupy projektového řízení, ale i osvojit si jejich praktické uplatňování cvičeními v pracovních skupinách při řešení jednoduchých příkladů a simulací.
-
8.
Mezinárodní obchod
Cílem tohoto modulu je poskytnout studentům stručný přehled o základních otázkách mezinárodní obchodu – co znamená volný zahraniční obchod, jaké jsou jeho výhody a nevýhody zejména pro rozvojové země.
Pomocí analýzy vybraných regionálních obchodních seskupení se studenti dozvědí o různých typech ekonomické integrace.
-
9.
Obchodní právo
Modul je stručným přehledem problematiky obchodního práva jako jednoho z tradičních právních odvětví. Cílem modulu je seznámit posluchače průřezově se základními pojmy a právními instituty obchodního práva a podnikání.
Studentům jsou představeny jak základní pojmy a důležité instituty části první obchodního zákoníku, tak i společenstevní právo s vymezením jednotlivých typů obchodních společností spolu s profilujícími příklady.
-
10.
Manažerské a vůdcovské dovednosti
Modul seznamuje studenty se základy teorie vedení a řízení lidí včetně širšího spektra manažerských dovedností. Studenti si natrénují vybrané techniky se zaměřením na dovednost vedení přímo s lektorem a získají zpětnou vazbu.
V oblasti vedení se modul zaměří na rozvoj emoční a sociální inteligence jakožto trend v současném rozvoji lidí a dále na v ČR ne příliš známou typologii jednotlivých zaměstnanců i samotných leaderů. Typologie bude zohledňovat cíle leadershipu.